Whatever People Say I Am, That's What I'm Not

Arctic Monkeys debutalbum från 2006 är bara helt makalöst. Jag kan lyssna på det om och om igen utan hejd! Jag vågar påstå att det är bland de bästa Indierock album som någonsin gjort - må hända att det är det bästa. Det är fulländat på alla sätt och vis och samtidigt som det svänger och benen kliar, finns enorm kreativitet och potential inbakad.

And you can swap jumpers and make another move
Instilled in your brain you've got something to prove

To all the smirking faces and the boys in black
Why can't they be pleasant?
Why can't they have a laugh?


De stora hitsen är When the sun goes down och I bet that you look good at the dancefloor - som bara röjer galet om man säger i folkmun. Titlarna och låttexterna är humoristiska och formuleras fyndigt av sångaren Alex Turner som har en lite hes och helt underbar röst. Skulle vilja ge en eloge till Arctic Monkeys basist - som utnyttjar hela potentialen i sitt instrument till max och på ett kreativt sätt slingrar sig igenom deras låtar! // Alexis




Kommentarer
Postat av: Anna Lundin

Tackar så mycket, jag visste inte att det var folk som läste min blogg.. haha vart så förvånad.. hoppas du får en bra dag! kramis

2010-09-02 @ 09:58:44
URL: http://annaludde.blogg.se/
Postat av: benny

Bra att ni recenserar nya skivor :)

2010-09-02 @ 11:50:15
Postat av: Sofie

Sv: Ibland är det tråkigt att jobba, men sjukt gött sen när lönen kommer :)

2010-09-02 @ 22:23:43
URL: http://sufiemagnusson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0