Mando Stories - Golvraset

Uttorka, trötta ben och svag yrsel. Dessa tre är klassiska symptom på att man är på konsert. Uttorkan ifrån den trehundra-gradiga värmen som skapats av tusentals människor som står och kramas och andas på en egentligen alldeles för liten yta. Trötta ben för att du stått och köat i flera timmar och inte får röra på dig på mer än en 10 meters yta för att inte mista din plats i kön. Yrsel mest för att du är uttorkad.

Magiskt nog försvinner alla symptomen på en nanosekund direkt efter första ljudet från bandet och du har åter en energi som skulle kunna räcka i en evighet.
Den 28 januari 2007 på arenan "Black Box" i Umeå blev energin alldeles för stark. Lokalen klarade av femton minuter Mando Diao. Sen blev tryckt för högt. 60 Ungdomar föll 2 meter ner under golvet. Samtliga skadade sig. 31 personer till sjukhus. Tragiskt kan man tycka men jag kan inte låta bli att tänka: "Fyfan vad ballt".

Björn tar ändå ett ödmjukt ställningstagande till incidenten med att säga: "Det var det absolut värsta som kunde hända, att våra fans skulle komma till skada. Alla våra tankar går till dem."
Innerst inne tyckte även Björn att det var jävligt häftigt.



- Viktor

Kommentarer
Postat av: Sophia

Ja det ska jag! Eller den är ju på Cirkus :)

2010-09-05 @ 16:48:24
URL: http://novasophia.blogg.se/
Postat av: Sophia

Du borde gå, det kommer bli grymt! + att man ändå inte gör något i november så en konsert...typ piggar upp! haha

2010-09-05 @ 17:21:32
URL: http://novasophia.blogg.se/
Postat av: Pauline (typ svar)

Jo jag får väl hålla med lite om det, ingen av deras album slår första tycker jag. man must dance, press hold och there's a lot of things to do before you die är odödliga enligt mig :)

2010-09-05 @ 18:21:37
URL: http://peterisfat.blogg.se/
Postat av: Pauline

Ja men fan den älskar jag också! Den och dead end och mavericks och whats the point då :D

2010-09-05 @ 18:53:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0