Hoffmaestro - Ett jävla skämt?

Hoffmaestro är senaste mainstream-tugget som alla ska tycka om. Självklart lyckas det eftersom musiken är - Ska - inspirerat och man behöver inte anstränga sig speciellt mycket för att digga med eller svänga på höfterna.  "Skank-a-tronisk Punkadelica" är vad de själva kallar sin musik för. Hoffmaestro blev kända från en film - Stockholm Boogie - som de själva stod för manus, regi och självklart soundtracket.

När jag skulle få se Hoffmaestro live första gången på peace and love i somras hade jag stora förväntningar. Alla hade sagt att det skulle vara bland de bästa liveframträdanden på festivalen och jag hade ju hört några låtar som var helt okej. Men när frontmannen kommer inskuttandes likt en brunstig orangutang iförd trasiga jeans, JEANS-JACKA!? och en bandana försvann alla förväntningar direkt. "Okej, musiken kan fortfarande vara bra" tänkte jag. Men musiken var ungefär likadan som mitt intryck utav frontfiguren, dock lite tråkigare. För att vara någorlunda rättvis så är - Ska - en svår genre att få variation i.

Hoffmaestro kommer vara ute om ett eller två år när de inte kan släppa fler album för att det bara kommer låta likadant hela tiden. De hade tur som blev kända.



- Viktor

Kommentarer
Postat av: Alexis

Word.

2010-09-07 @ 21:09:45
Postat av: broman,

Haha du tycker fel :D

2010-09-07 @ 22:00:50
URL: http://motivations.blogg.se/
Postat av: Karl Johan Helmer

Var det inte ni fags som skulle på Hoffmaestro på fredag?

2010-09-07 @ 22:20:12
Postat av: Viktor

Jag tycker alltid rätt! Och nej Kalle:P

2010-09-07 @ 22:39:12
URL: http://backstageriot.blogg.se/
Postat av: Pauline

håller med. fattar verkligen inte vart hypen kring detta band kommer ifrån. ''såg'' dem (via dator) live på rockbjörnen... ett ord: ont i huvudet :S

2010-09-08 @ 19:40:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0