Smaken är som BAKEN!




Jag får ofta höra saker som, "ämen vad fan Rasmus, hur kan du lyssna på detta?! Detta är tammefan inte musik! Spela den förra låten istället, den där rocklåten!" min fråga till dem blir i sin tur, varför är inte de här musik? Svaren är ofta varierande men för att hård dra så brukar dom va ungefär såhär, - men dom spelar ju inge instrument? Ehm jo, det finns faktiskt nått som heter teknik ala 2009. I mina ögon är ett instrument (rent musik mässigt) någonting som kan skapa ett eller flera ljud, och på så sätt få fram en typ utav melodi. tex "nymodigheter" som datorer och dyl. Dock får man väll tillägga att vad ett instrument är en tolkningsfråga. Det är ännu oklart om en gaffel är musik baserat instrument.

Eftersom detta är (trore eller ej) mitt absolut första blogg inlägg! Så får man väll presentera sig, och vad passar då bättre än att göra liten goo lista. Denna lista kommer inkludera;

-Mina top 10 låtar just nu!

med lite tur kommer denna lista vara uppdaterade i varje blogg inlägg som jag skriver. Ni ska se att ni kommer hitta iallafall några nya goa låtar å artister, satt håll utkik vänner!

Hare kung, så hörs vi snart igen!

// R som är Rasmus

Top 10 låtar:

Little bird - death cab for cutie (EP version)
This noise - deadmau5
Tro och tvivel - Håkan Hellström
I know you want me - Pitbull
This years love - David Gray
Ooh la - The kooks
Lost Weekends - Lloyd Cole and the commontions
One Headlight - Wallflowers
 the beginning of the twist - The Futureheads
astronaut - salem al fakir


Kommentarer
Postat av: Gud

Men för in i helvete

2009-07-03 @ 17:39:13
Postat av: L.i.w

Bra musik det där :)

2009-07-03 @ 22:39:44
Postat av: Viktor

Indeed! Han har inte sååå kass smak after all! haha

2009-07-03 @ 22:50:29
Postat av: madeleine

i like it!

2009-07-04 @ 00:09:30
URL: http://filthygorgeous.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0