HultsfredPESTivalen! [Exklusivt mastodont inlägg]



Rakt på Sak!

Campet

Trots att vädret inte var på vår sida så var campet utöver det vanliga. Gäng på ca 25 personer blev till 25 underbara vänner. Kunde inte haft skönare sällskap.

Bäverbäcken
12 flak öl på 4 dagar
Maskkrig
David gosar med Nicke
Nicke gosar med alla
Sara goes lindingö man
Emil aka jediboy

osv osv

Musiken

Franz Ferdinand


Vi sprang/dansa/hoppa hela vägen från camping till konserten när vi hörde Take Me Out, vi slutade inte dansa förrens sista låten var spelad.

Mitt livs bästa spelning någonsin i hela världen

FF som vart sågat på Debaser Medis i höstas gör verkligen en comback och leverar en oförglömlig live show.
Franz @ Hultsfred Bild från rockfoto.se



The Killers

Hultsfreds stora headliner The Killers öppnar med Human och avslutar med.. Human.. Underligt upplagt men ganska smart och järvt gjort.
The Killers spelar av sina snygga låtar utan att ta  någon som helst kontakt med publiken. Ungefär som Oasis i Globen. Väldigt kaxiga och självsäkra precis som ett så stort band ska vara.
The Killers gjorde sitt men inte så mycket mer enligt mig.

s Bild från dt.se

Timbuktu

Jag hade aldrig lyssnat på Timbuktu innan och visste inte riktigt vad jag skulle se. Timbuktu var en verklig överraskning. Det första jag tänkte när han drog sin första dans var James Brown. Den lille mannen var sjukt imponerande på scen.

Timbuktu var nog den mest underhållande konserten på  Hultsfred. Ska lyssna in mig lite mer på honom och se hans konsert sen igen .dasBild från Felghen.blogg.se


Mando Diao

Mando lirar precis samma konsert som på Annexet i våras. Lite trist, jag hade hoppas på en ny scenuppsättning till festival sommaren, men men.
Det enda jag tyckte som fattades i showen var Mr.moon och kanske lite mer publik känsla och kanske försöka hitta på nytt mellansnack åtminstonde. Fick höra "Välkomnna till Mando Diaos vardagsrum" på samma tidpunkt i showen igen. TRÅKIGT MANDO! das


The Sounds


Töntigt att öppna med moraltanten.
Maja smörar för mycket för publiken.
Maja flashar för mycket.
Maja försöker för mycket

Övrigt:
Grymt tryck, ljud och musik mässigt.  dasOstran.se





Det har inte skrivits mycket på senaste dagarna pga torka från Rasmus och jag har inte varit hemma. Men nu ska jag va hemma ett bra tag så det ska skrivas mycket ! // Viktork

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0