Gossip, Häpnadsväckande kreativitet, Fängslande rytmik och en oslagbar stämma.




Ni som undgått att höra Bandet Gossip har verkligen missat något. När jag lyssnade på deras senaste album Music for Men för bara några veckor sedan första gågen hade jag aldrig hört något liknande.
Grym energi från alla håll när man lyssnar på 8th wonders, dock låter inte refrängen super tight. Men Heavy cross är helt klart en klockren hitlåt.

Gossip har blivit ikoner inom den homosexuella communityn genom tidningar såsom Out och The Advocate.
Man kan höra t.ex. i låten Men in Love att den handlar om homosexuella ( förvånande va?:P ) . Genom hela låten sjunger Beth bara Men in Love i refrängen men i outrot avslutar hon retsamt med ett "Men in Love... with eachother".

Jag tror att Gossip kommer slå hårt i framtiden eftersom dom lyckats mixxa svag fjortisdunk med indie rock.
Bandet har det mesta folk söker efter. Grymma danslåtar, bra basdunk och små detaljer som intresserar den petiga lyssnarn.

Och för er som gillar The White Stripes så är Gossip mycket influerat av duon. De har nämligen turnerat tillsammans.

Gossip är det som strömmar ut ur mina högtalare just nu.
Ska se dom på Hultsfredfestivalen så det lär bli jävligt grymt.

// Viktor

Kommentarer
Postat av: Veronica

Heavy Cross med Gossip var huuur skön som helst att lyssna på! Klockren hitlåt var helt rätt ordval :)

2009-07-03 @ 23:59:39
Postat av: Josefin

2009-07-05 @ 15:25:37
Postat av: Johan

Grymt band faktiskt!

2009-07-05 @ 15:26:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0