Takida - The Darker Instict +



Yes.. har precis suttit och tvångslyssnat igenom The Dark Instinct och om någon skulle fråga vilken låt som var bäst skulle jag säga The Darker Instinct i tron om att jag bara lyssnat på en låt.

Det första jag möts av är Get Me Started och när den drar igång känner man direkt igen den tjocka ljudmattan av "tuffa" gitarrer och mesiga riff, broderad med Nickbackelskräp. Helt enkelt en sketen gammal köksmatta.

Att Takida går rakt in i mainstream är förståeligt då det är lättlyssnat,aningen ointressant och okomplicerat. Man kan helt enkelt slappna av i vetskap om att samma riff kommer komma om och om igen oberoende på vilken låt man lyssnar på. Samtidigt som Takida är tuffa hårdingkillar känns det som om de försöker vara lite schlager med deras Things that We Owe som framstår att vara ett misslyckat försök att efterlikna Curly Sue. Pinsamt att de gör vad som helst för att nå den breda publiken, genom att göra en rip-off av sina egna låtar. FAIL.

I mina ögon och öron skulle Takida lika gärna kunna stå på Huddinges lokala demobandscen för det finns fan så mycket bättre band där med betydligt bättre fantasi utan någon jävla wannabe amerikansk rip-off som Nickelback (som är even worse för övrigt) att vilja efterlikna Nickelback är iofs lite kul.

Sen kan man ju fråga sig hur mycket autotune sångaren har normalt? Verkar inte som tv4 hade dom resurserna oturligt nog.

Takida fail

Kolla efter 3:12 och lägg märke till hur han failar på de höga tonerna och vänder bort huvudet.

Här har vi Sverige hårdingar:

d

/Viktorg

Kommentarer
Postat av: Cpbarnet

asså vafan göru din fitta? TAKIDA Ä' asbra, käften asså bitchhora!

2009-12-20 @ 17:28:14
Postat av: Johan

ookej, jag är verkligen inget takida fan, deras senaste skivas låtar låter likadant imo... dock måste jag säga att Nickelback är 10 gånger bättre än tAKiDA! Det är ju trots allt dom tillsammans med Creed som i stort sätt ligger till grund till alternative rocken ;) + att Something in your mouth är grym

2009-12-21 @ 13:06:31
Postat av: Johan är bög

Johan du är bög

2009-12-21 @ 15:18:36
Postat av: Viktorg

Må hända.. Men Nickelback får ju flaskor i huvudena när de spelar live så jag förstår inte riktigt konceptet. + Att jag har/hade en mix när man satt ihop 2 nickeback låtar och man hör ingen skillnad. låter som 1.

2009-12-21 @ 15:20:20
Postat av: ta_ki_da

Idioter finns det gott om, och det verkar som om du Viktorg lr va fan du kallar dig för är en sån...idioternas idiot! TAKIDA rules och YOU SUCK!!!!

2009-12-22 @ 17:40:24
Postat av: Viktorg

Okej, bra argument iaf.

2009-12-23 @ 02:08:49
Postat av: Cpbarnet

seriöst lol..... Takida är helt värdelösa...

2009-12-23 @ 02:10:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0